De Kettle
Mijn 2e Motor was een Suzuki 750 GT tweetakt met watercooling.
Wat een monster van een motor was dit, ik kon net met mijn tenen bij de grond komen, begrijp nog steeds niet hoe die kleine Japannertjes dit deden.
Volgens mij reden die met zijwieltjes.
Ik had hem 2e hands gekocht bij Oomen motors, dat zat toen op de Nassaukade in Amsterdam, Voor 4000 gulden wat in 1975 redelijk geld was.
Deze motor bleek op maandag ochtend door een of andere slaperige japanner in elkaar gezet, Hij verbruikte net zoveel 2 takt olie als benzine, maar gelukkig is alles steeds netjes hersteld door de dealer, maar na 3 maanden was ik het zat en kocht dit keer een nieuwe motor.
De Suzuki 750 GS, welke toen net op de markt was gekomen, maar daarover in een ander verhaaltje.
Zoals jullie in bijgaande foto’s kunnen zien was het motorblok een lust voor oog, ik heb eigenlijk nog steeds heimwee naar het 2takt geluid
Lees hier over mijn ervaring met de Suzuki 750GS
Ook leuk om eens te lezen een revisie: SUZUKI GT750 M (B-LOOK)
Suzuki GT 750 (1971): Fluitketel, waterbak, waterbuffel, waterorgel, Kettle (Eng.) (vanwege de destijds bij motorfietsen nog zeldzame waterkoeling