De afgebroken achteras.

Ik reed met 180 km langs Schiphol, dat kon toen nog makkelijker, er waren gewoon 3 rijbanen wat al een echte luxe was en ook stond er niet na iedere 10 meter een camera. Kortom het was wat meer fun dan nu.

Ineens hoorde ik een tik rechts achter en de auto begon te zeilen, ik had die 3 banen plus de vluchtstrook echt nodig om de auto te stoppen.

Op de vluchtstrook even rustig een paar minuten mijn hart tot rust laten komen en toen op inspectie.

Persoonlijk dacht ik aan een lekke band, maar dit bleek niet het geval.

Het bleek dat de achterwiel ophanging was afgebroken, later bleek dat de oorzaak een lekkende accu was geweest deze staat bij de P6 in de achterbak en had het metaal dusdanig aangetast dat de ophanging hier uit was gebroken. Ook bleek het meer voor te komen

Zie foto van deze ophanging, met dank aan classic rover.

Foto classic rover.nl

Ok, dat geconstateerd hebbende, besloten om op het gemakje rechts omkeer te maken, en weer richting Amsterdam Noord te rijden. Dat is best wel werken trouwens met een scheef achterwiel wat met een stuk boomstam en een brok sleepkabel op zijn plaats werd gehouden.

Goed op naar de sloperij om een andere achteras te zoeken, dat bleek nog tegen te vallen ook toen waren onderdelen schaars, het was natuurlijk al een beginnende klassieker. uiteindelijk besloten om een noodreparatie met wat aluminium plaat en wat parkers uit te voeren. En op naar Amsterdam Oost waar een klassieke Rover en Triump dealer zat.

O zij de eigenaar, (het was zo’n mannetje met een magazijn in zijn achterhoofd, je ziet ze nog wel eens bij Discovery of zo.) geen probleem ik heb ze wel vaker gerepareerd., Laat hem maar staan, dan komt het allemaal goed.

Twee weken later ging de telefoon, Daar was ie dan! dat mannetje zo zij hij.

Hij is klaar, ik heb hem nog even laten lijnen, en ook de remblokken achter maar gelijk gedaan, als jij nu 375 gulden meeneemt, dan kun je hem op komen halen.

Het bedrag was ook nog eens inclusief BTW, dus ik blij, mannetje blij. We konden weer rijden.

In deel 3 zal ik weer een volgend verhaaltje vertellen.

Kijk hier voor deel 1 van de Rover 3500V8

Of ook leuk misschien, de Suzuki 850GS

Door Gerrie

Een gedachte over “Rover 3500 V8 deel 2”

Reacties zijn gesloten.